دانلود فایل رساله بررسی معماری مدرسه
فهرست مطالب
نوجواني نخستين 13 تا 15 سالگي.. 74
تقسيم بندي اول نوجواني ميانه 15 تا 18 سالگي.. 74
نوجواني بعدي 18 تا 21 سالگي.. 74
نوع استفاده حداكثر سطح اشغال حداكثر تراكم ساختماني.. 100
2-1-1- كاربريهاي سازگار. 101
2-1-2- كاربريهاي ناسازگار. 101
2-1-6- شرايط محيطي.. 106
2-2- جهت يابي فضاي آموزشي.. 106
2-3- دسترسي به فضاي آموزشي.. 106
شعاع دسترسي فضاهاي آموزشي متوسطه. 108
2-4- ايمني واحدهاي آموزشي.. 108
2-4-2-1- حريق.. 108
2-4-2-2- خطوط انتقال و توزيع برق.. 109
2-4-3- ايمني در ارتباط با حوادث داخلي مدرسه. 109
حريم فضاي مطالعه 4 نفره 119
- كلاس درس.... 143
- فضاي بازي و ورزش.... 145
متوسطه. 146
متوسطه. 147
مساحت... 147
معناي رنگها: 158
سازواري اشكال هندسي و رنگها 163
اثر رنگ در فضا 165
تاثير رنگها بر انسان. 166
كنتراستهاي رنگ... 172
كنتراست سرد- گرم. 173
سايه. 173
دور. 174
تضاد سطوح رنگها در يك فضا 174
عوامل رنگ و اثرات رنگ... 176
جدول اثرات رنگ در فضاها 177
2-8-3- صوت... 183
رابطه بين تراكم ترافيك و سطح صوتي.. 187
ايجاد سر و صدا در يك اتومبيل سواري.. 187
1- حركت با شتاب حداكثر. 187
دسترسي به فضاي آموزشي.. 212
ايمني واحدهاي آموزشي.. 212
حريق.. 213
ايمني در ارتباط با حوادث داخلي مدرسه. 213
شرح.. 214
صوت... 216
1- بررسي نمونههاي داخلي.. 219
1-1-3- تقسيمات اقليمي و تيپولوژي معماري.. 245
1-1-4- ويژگيهاي معماري در مناطق گرم و خشك.... 245
1-4- فرم كالبدي و سازمان دهي پلان. 252
1-5- ابعاد و اندازه پنجرهها: 253
1-6- عمق سايه بان: 254
1-7- تهويه مورد نياز: 256
1-8- مصالح ساختماني و رنگ سطوح خارجي: 257
فصل اول: بيان موضوع طراحي
1- عنوان
در دنياي امروز مهمترين وظيفه آموزش، قرار دادن فرد در اجتماع از طريق رشد دادن حس مسئوليت شخصي است، به چنان شيوهاي كه اجتماع نتايج آن را بيش از مجموع افرادي كه در بر دارد، نشان دهد. افزايش حجم اطلاعات و دانش بشري و همچنين چگونگي انتقال آن به نسلهاي بعد نيز از مسائلي است كه بحث صلي آن به موضوع « آموزش و پرورش» بازگشت دارد.
با توجه و نگاهي دقيقتر به شرايط جامعه كنوني ما و بالاخص شرايط آموزشي در سطوح مختلف، كه شامل دو مرحله قبل از دانشگاه و دانشگاه (تحصيلات عالي) ميباشد نقش آموزش و پرورش در چكونگي رسيدن دانش آموختگان به مراحل بعدي قابل وجه ميباشد.
سيستم آموزش در نظام جديد آموزش و پرورش مشتمل بر چند شاخه ميباشد كه يكي از اين شاخههاي شاخه فني حرفهاي ميباشد كه در اين شاخه، هدف، آموزش و تربيت افرادي ميباشد كه با توانايي كسب شده در اين دوره توانايي فعاليت در حرفهاي مرتبط با رشته گذراند شده در اين مقطع رت در بستر جامعه داشته باشند. هنرستانها را ميتوان به عنوان جايگاهي كه در آن دروس نظري كم رنگ ميشود اما از ميان نميرود و دروس عملي پررنگتر و اصليتر ميباشد تا دانشآموزان را در برخورد با حرفه آينده خود آماده نمايد، معرفي نمود.
با نظري جديتر و دقيقتر به جامعه و همچنين نقش مهم شاخه فني حرفهاي در آموزش افراد در رشتههاي مختلف و تاثير اين آموزش در بطن جامعه به عنوان جزيي كوچك از جامعه حرفهاي اما كامل كننده آن، طراحي فضايي كه بتواند به نيازهاي فرمي و عملكردي پاسگو باشد، حائز اهميت است.
تعداد مشاهده: 5181 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 288
حجم فایل:16,662 کیلوبایت
گارانتی بازگشت وجه
کد تخفیف خرید
نماد اعتماد الکترونیکی